tisdag 10 april 2012

Man tager vad man haver sa...

Ju mer vi kan återanvända eller återbruka av det vi egentligen skulle slänga, ju bättre är det för miljön och i slutänden för oss alla. Jag brukar använder locken från bregottbyttan eller andra liknande plastlock och jag har många som samlar dessa till mig.
 Efter lite klipp med saxen så blir det jättebra etiketter till alla mina plantor som krukas. En bra tuschpenna så håller texten även om den utsätts för solljus. Gamla persienner går också bra att klippa, dessa etiketter håller lite längre då de oftast är gjorda av metall av något slag.
 Detta är oftast sådant jag roar mig med under vintern när kylan tränger på och vinden pinar ute. Då är det gott att kunna vara inne och tänka framåt och ha lite framförhållning.
 De blå champinjonlådorna som affärerna slänger (vilket resursslöseri) får jag gärna ta. Det blir lagom tunga lådor att ha växter i såhär på våren. 

 Låt fantasin flöda, tänk utanför ramarna och låt dig inte begränsas av att det är sopor som måste slängas. Har du några tips tar jag tacksamt emot de. 

//  Laila  



1 kommentar: